Ufficio Stampa Temporaneo

L’ufficio stampa temporaneo è la soluzione pensata per le piccole e medie imprese, che spesso non hanno le risorse per investire in un ufficio stampa “stabile”.
COCCO Marketing, dà la possibilità alle piccole e medie imprese, di ottenere i servizi di un vero e proprio ufficio stampa per un periodo di tempo definito, che può coincidere con la presenza dell’azienda presso una fiera o un evento. Ad un costo assolutamente competitivo.

L’ Ufficio Stampa Temporaneo, come quello ideato da COCCO Marketing ha il vantaggio di presentare il prodotto o l’azienda cliente all’attenzione della stampa, di settore o generale, aumentandone la visibilità.

Grazie all’esperienza di professionisti qualificati che da anni mantengono rapporti con la stampa, COCCO Marketing è in grado di garantire una presenza online e offline per i suoi clienti, vantando un database di oltre 40.000 tra giornalisti e testate, a cui inviare i comunicati stampa, sia tramite mailing che per contatto diretto.

La redazione di un comunicato stampa, la preparazione della cartella stampa e la divulgazione, vengono gestiti da personale qualificato che gestisce i rapporti con i giornalisti tenendo il cliente costantemente aggiornato sugli sviluppi delle attività.

Queste attività possono anche essere coadiuvate da una costante attività di news letter.

Per maggiori informazioni contattateci direttamente per una proposta strategica studiata ad hoc per la vostra impresa.

Press Office
Do you want to launch a product during an exhibition?
Is there a convention in which you are a spokesman?
Do you want to communicate the results of your company?
You need a press office; but, if you don’t want to invest money on a common and expensive press office, Coccomarketing has got the solution.
Temporary Press Office
An innovative service which makes press office available only when you need it, ensuring visibility with a low expense.
Temporary Press Office’s advantages
1. It’s a low cost service. It eliminates the fixed costs of a common press office and an on demand version of the service is available for 15 days.
2. It is an off-line and on-line service. Our staff integrates communication activities based on traditional and digital campaigns.
3. You won’t be bonded. You’ll decide how many times and how much time use the temporary press office.

Two modes, one result: the communication effectiveness.
We offer two modes of Temporary Press Office: the “simple” Temporary Press Office and the Temporary Press Office “for exhibitions”.
It requires the preparation of one or more press releases, the organization of a press kit and the email sending of our material to our journalists’ database. Digital coverage will be provided with the drafting and sending of mailings and / or newsletters

It is structured to ensure a perfect coverage at the exhibition and includes, in addition to what is already offered in the classic version of the service, a public relations activity, the creation of an editorial content and the organization of events during the exhibition days .

– Public Relations: management of relations with the press and the influencers of the network before, during and after the exhibition; organization of press conferences, interviews with top management, guided tours for journalists, mapping of publications and collection of contacts and feedback .

– Contents: Drafting and implementation of communication material, as company profile, leaflets, brochures, contact material. Design and implementation of digital content to cover the network.
– Events: Depending on the needs of Company, Coccomarketing can organize events dedicated to the journalists and influencers, putting a moderator arrangement, realizing press kit and ensuring the feedback collection .
Discover the easy and flexible way to make your voice heard . Contact us via the following form :

Contattaci

Il tuo nome (richiesto)

La tua email (richiesto)

Oggetto

Il tuo messaggio

Compila il campo:

captcha